8 گفتگوی تمدن های منفعلانه - ولایت
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
گفتگوی تمدن های منفعلانه - ولایت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • طرح گفتگوی تمدن ها در سازمان ملل منفعلانه بود

    سخنگوی دولت و وزیر دادگستری، با بیان اینکه در سال های اصلاحات ارتباطات بین المللی به گونه‌ای انفعالی برقرار شد، خاطرنشان ساخت: طرح گفتگوی تمدن ها در سازمان ملل متحد، به طور کامل از موضع انفعال بود.

    ه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامحسین الهام،‌ سخنگوی دولت و وزیر دادگستری در برنامه «آژیر خطر در نیویورک» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه امروزه ابزارهایی مانند حقوق بشر، توسعه سیاسی و ...برای فشار و تهدید و محدودیت کشورهای غیربرخودار از نعم مادی استفاده می‌شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چنین فضایی که رسانه‌ها در انحصار سلطه‌گران قرار دارد باید راه و دالانی برای نفوذ به این جهان پیدا کند.
    وی با اشاره به اینکه رسانه های کشورهای مدعی آزادی بیان و بخصوص آمریکا، زمانی حتی در ازای گرفتن پول نیز حاضر به پخش پیام حج امام خمینی(ره) نشدند، ابراز داشت: این رسانه ها به گونه ای اقدام می کنند که همه حرف ها و خبرها از مجاری انحرافی و همراه با سانسور آنها گذر کند.
    سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه چند بار تاکنون ارتباط مستقیم با افکار عمومی جهان از طریق مجامع جهانی و بخصوص مجمع عمومی سازمان ملل برقرار شده است، تصریح کرد: پس از حضور شهید رجایی در سازمان ملل متحد و گذراندن دوران جنگ، در سال 1364 مقام معظم رهبری در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به صورت فعال شرکت کردند که این حضور ایشان و بخصوص تحلیل مشکلات فرهنگی جامعه غرب و خصوصاً آمریکا سبب شد که بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه ویژه رسانه های جهان قرار گیرد.
    وی افزود: این حضور مقام معظم رهبری که در آن دوران رئیس جمهور ایران اسلامی بودند، یک حضور شکوهمند و انقلابی در عرصه بین المللی بود اما پس از این جریان حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی مغفول واقع شد.
    وزیر دادگستری با اشاره به دوران اصلاحات، با بیان اینکه در سال های اصلاحات ارتباطات بین المللی به گونه‌ای انفعالی برقرار شد، خاطرنشان ساخت: طرح گفتگوی تمدن ها در سازمان ملل متحد، گفتمانی به طور کامل از موضع انفعال بود و این ارتباطات، پیام انقلاب اسلامی ایران را منتقل نکرد.
    الهام با بیان اینکه طرح گفتگوی تمدن ها از موضعی انفعالی و ارتباطات منفعلانه، به نوعی منتهی به کرنش در برابر نظام سلطه بود، تصریح کرد: ارتباطات بعد از ماجرای طرح گفتگوی تمدن ها نیز به گونه‌ای بود که در برابر نظام سلطه آمریکایی گردن کج کردیم و نتیجه این مواضع منفعلانه این شد که از سوی آمریکا به عنوان محور شرارت نیز معرفی شدیم و پس از آن نیز تهدیدات و شرارت های آمریکا در منطقه و علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد.
    سخنگوی دولت با اشاره به روی کارآمدن دولت نهم، اظهار داشت: از بدو آغاز به کار دولت آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور همواره به دنبال ایجاد یک ارتباط فعال و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی از موضعی شجاعانه به افکار عمومی جهان بوده است.
    وی افزود: از همین روی در همان آغاز کار دولت نهم و از زمان دوران انتقال ریاست جمهوری، برنامه ریزی برای شرکت فعال در اولین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت و جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار گفتمانی در مسیر روابط بین الملل و سیاست خارجی قدم نهاد.
    وزیر دادگستری با بیان اینکه اولین حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، حضوری شکوهمند بود، تصریح کرد: در این حضور پیام انقلاب اسلامی ایران که بستر سازی ایجاد یک نظام عادلانه جهانی و بسیج افکار عمومی جهان و بسیج سیاسی دولت ها در جهت یک حرکت متحد در جهت عدالت و صلح مبتنی بر توحید و معنویت است ارائه شد و پیام انتظار در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سر داده شد.
    الهام با اشاره به اینکه در اولین حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفتمان مهدویت به عنوان گفتمانی نوین برای بازگشایی افق های تازه برای حرکت منسجم بشریت و ادیان مختلف، کلید خورد، ابراز داشت: امروز گفتمان انتظار و موعود یکی از بحث های جدی در هم نظام سلطه و هم بخش های فکری و متفکرین غرب و نیز بخش های مذهبی و حوزه های فکری گفتمان مذهبی مسیحیت و سایر ادیان است.
    سخنگوی دولت افزود: گفتمان مهدویت پیوندی میان اسلام، مسیحیت و یهودیت شده است و یک حرکت مذهبی در میان همه ادیان برای تحول در عالم را رقم زده و نگرانی جدی برای سیاستمداران ایجاد کرده است.
    وی در ادامه با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت نهم به تدریج باب فعالیت بین المللی در جهت انتقال پیام انقلاب اسلامی ایران باز شده است، تصریح کرد: این امر از طریق نامه های خصوصی و پس از آن نامه های سرگشاده به رهبران سیاسی و مذهبی جهان آغاز شده است که اولین اینها نامه رئیس جمهور به بوش بود که در انتقال مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و دولت تاثیرگذار بود.
    الهام با تاکید بر اینکه این نامه خود هم نامه بود و هم جواب، اظهار داشت: این نامه تاثیر خود را بر فضای فکری و بخصوص روشنفکران عالم گذاشت و نامه های بعدی نیز همین مشی را طی کرد.
    سخنگوی دولت و وزیر دادگستری با اشاره به سفر احمدی نژاد به آمریکا و حضور در دانشگاه کلمبیا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه سال گذشته نیز رئیس جمهور به دنبال ارتباط بدون سانسور و واسطه با افکار عمومی جهان بود، تصریح کرد: در جریان حضور سال گذشته رئیس جمهور در آمریکا نیز دعوت کلمبیا را پذیرفتند اما آن سال به بهانه های امنیتی این سخنرانی را لغو کردند.
    وی با اشاره به میسر شدن سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا در سفر اخیر وی به آمریکا، خاطرنشان ساخت: اما از همان ابتدا یک فضای سنگین تبلیغاتی دروغین در پی این موضوع علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور تدارک دیده شد و یک بحث این بود که بخصوص درباره موضوع هلوکاست می خواستند تجمعاتی را سازماندهی کرده و علیه سخنرانی رئیس جمهور اعتراض کنند و از این طریق فضای سنگینی را برای آقای احمدی نژاد فراهم کنند.
    الهام با اشاره به اتفاقات دیگر رخ داده در این جریان مانند ایجاد محدودیت ها برای دادن کارت به ایرانیان و حامیان رئیس جمهور و فضای تبلیغاتی شکل گرفته از طریق ارتباطات گسترده و ...، اظهار داشت: در دانشگاه کلمبیا که مرکزیت آموزش سردمداران سیاسی آمریکا و پایگاهی کاملاً صهیونیستی است، در یک فضای آماده رسانه‌ای و اظهارات رئیس دانشگاه کلمبیا در آغاز مراسم که سراسر توهین و فحاشی بود برنامه ریزی صورت گرفته بود تا آقای احمدی نژاد در مقابل این سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا مقابله کند و در یک چالش سنگین، جایی برای بحث های منطقی نباشد و افکار شنوندگان که منتظر سخنان جدیدی هستند نیز مغشوش شده و فرصتی برای انتقال حرف ها و فکر کردن به وجود نیاید.
    وی افزود: آمریکایی‌ها در حالی که در دیگر روزها اجازه نمی دهند کمترین حرفی از سوی ایران به افکار عمومی جهان منتقل شود، اما با تدارک پخش مستقیم این جلسه که به گفته خودشان 500 میلیون بیننده نیز داشته است، در صدد بودند که از رئیس جمهور فردی دیکتاتور و فرصت طلب بسازند و پس از آن نیز با توجه به واکنشی که انتظار دارند اتفاق بیفتد زمینه ساز تبلیغات بعدی علیه ایران و حتی هجوم بر ایران را به عنوان محور تروریسم تدارک ببینند.
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه این اقدامات یک مکر واقعی بود، ابراز داشت: اما رئیس جمهور که در آن ایام ماه رمضان روزه بود و پس از یک سفر سخت طولانی و 24 ساعت کار لاینقطع در این مراسم حاضر شده و این بیانیه سراسر توهین و فحاشی را نیز شنیده بود، به خوبی این حضور را پشت سرگذاشت و با اعصاب مسلط و منطق صحیح، هم اصل سخنرانی را ادامه داد و هم مبانی فکری انقلاب اسلامی ایران را منتقل کرد و پس از آن نیز به سؤالات به خوبی جواب داد.
    وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه در این ماجرا، سناریویی برای بسترسازی جهت یک جنگ روانی سنگین و حتی اقدام نظامی علیه ایران تدارک دیده شده بود، خاطرنشان ساخت: اما ابتکار، خلاقیت و درایت رئیس جمهور در این ماجرا موجب خنثی شدن این سناریو شد.
    وی افزود: نتیجه حضور منطقی و خلاقانه رئیس جمهور این بود که پس از آن، دانشجویان آمریکایی و سایر کشورهای جهان و نیز دانشجویان ایرانی انتقادات شدیدی به رئیس دانشگاه کلمبیا کردند و یک احساس شرمساری نسبت به آنها دست داده بود چرا که سخنان و اقدام رئیس دانشگاه را کاملاً غیرمنطقی می دانستند.
    الهام با اشاره به شکل گیری جو انتقادات نسبت به رئیس دانشگاه کلمبیا پس از این جریان، تصریح کرد: این گونه ادبیات از سوی کسی ارائه می شد که مدعی آزادی بیان است.
    وی در ادامه تاکید کرد: این ماجرا نقطه آغازینی برای تحولات سیاسی و فکری خواهد شد و یک دالان برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی بود که در این دانشگاه آقای احمدی نژاد به صراحت اعلام کرد که کسانی که فکر می کنند با بمب هسته ای می توان جهان را اداره کرد عده ای عقب مانده ذهنی هستند.
    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ایرانیان مقیم آمریکا بعد از این جلسه احساس عزت و اقتدار ویژه‌ای می کردند، تصریح کرد: این جلسه به همراه سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به یک هویت بخشی جدید برای ایرانیان تبدیل شد و آقای احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل نیز نظام سلطه را از نظر سیاسی و اقتصادی به چالش کشید.
    الهام افزود: در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای اولین بار از جهانیان برای پیوستن به جبهه متحد همگی برای صلح دعوت شد که این دعوت، سناریوی جنگ طلبانه طراحی شده را خنثی کرد و آن روز و بعد از آن دیده می شود که حتی یهودیان عالم به صورت منسجم اعلام می کنند که یهود از صهیونیسم جدا است.
    وی با اشاره به یکی از خاطرات خود در این سفر، گفت: روز اول حضور رئیس جمهور در آمریکا، تعدادی خاخام های آمریکایی رسماً اعلام کردند که از صهیونیسم بیزار هستیم و همچنین هدیه سمبلیکی را نیز به جهت این تفکیک و نیز حمله آقای احمدی نژاد به مبانی فکری صهیونیسم به وی اهدا کردند.
    الهام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی از مسیحیان اصرار می کردند که در مورد هلوکاست چیزی از جانب احمدی نژاد گفته نشود، اظهار داشت: این امر به این جهت بود که به دلیل روحیه جنگ طلبانه صهیونیست ها، مسیحیان احساس خطر می کردند.
    وزیر دادگستری در ادامه سخنانش با اشاره به علاقه مندی آمریکایی‌ها به شناختن مبانی فکری رئیس جمهور، گفت: در جلسات فکری و مذهبی یافتن زوایای فکری دینی آقای احمدی نژاد و اینکه حتی وی از چه کسی تقلید می کند، برای شرکت کنندگان مهم بود.
    الهام افزود: این حضور رئیس جمهور فضای جدیدی را برای ارتقاء گفتمانی در پیشرو گذاشته و افق های جدیدتری را گشود و عکس العمل جهانی در این مسئله نیز جالب توجه است.
    وی با اشاره به اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران اظهار داشت: آنچه در ایران اتفاق افتاد یک نمونه از توفیقات احمدی نژاد در دیپلماسی جهانی است که موجب شده است رئیس جمهور روسیه برای اولین بار با وجود فشارهای آمریکا در کنار 4 رئیس جمهور دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران حضور داشته باشد که این امر نشان از توفیق بزرگ احمدی نژاد در سیاست خارجی دارد.
    الهام با بیان اینکه اجماعی که قبل از این علیه ایران شکل داده بودند شکسته شده است، تصریح کرد: امروز فضای سلطه طلبانه را رو به شکست می بینیم و هژمونی سلطه گری آمریکا نیز روزهای آخر خود را خواهد گذراند.
    سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: امروز آقای احمدی نژاد یکی از شخصیت های مؤثر در عرصه بین المللی است که یک حرکت جدید را برای بازسازی روابط و سازمان دادن فضای جهانی رقم می‌زند که این افتخار مخصوص دانشجویان عدالت طلب است.



    سید ::: چهارشنبه 86/7/25::: ساعت 5:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 11
    بازدید دیروز: 73
    کل بازدید :1086236

    >> درباره خودم <<
    گفتگوی تمدن های منفعلانه - ولایت
    سید
    نه شکوفه ای نه برگی نه ثمر نه سایه دارم همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    گفتگوی تمدن های منفعلانه - ولایت

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لینک دوستان<<
    رهبری
    ریاست جمهور
    رجانیوز
    افشا گری
    افشا گری
    بیداری 57
    خاتمی نیوز
    مسعود ده نمکی
    طنز های سیاسی (اکینا)
    مرکز اسناد انقلاب اسلامی
    نوشته های یک کج و معوج
    گذری بر سیاست خارجی
    نوشته های یک روزنامه نگار
    نشریه دانشجویی ایران 1404
    جوانان عدالتخواه و تحولگرا
    دولت اسلامی-اعجاز نهم
    مصائب احمدی نژاد
    علیرضا احمدی نژاد
    روزنامه دانشجویی
    بچه های سوم تیر
    خبرنگار مسلمان
    سهیل کریمی
    دست گرم تو
    نسل خمینی
    فصل آگاهی
    خاکریزیسم
    عقل سرخ
    حریم یاس
    صدای ما
    عطشان
    شب بو
    تا آخر
    نگرانی
    بحر
    دیده بان
    مهراوه من
    روزنتیگ های ...
    آرمانشهر
    فارس
    خمینیسم
    کیان
    سیطره
    نسل بیدار
    ققنوس
    خبرهای ضد اسلامی و ضد ایرانی
    تحلیل سیاسی
    موسسه پژوهش های سیاسی
    روز نوشت های دانشجوی مسلمان
    بیم موج
    عدالت جو
    محراب اندیشه
    سپهر نیوز
    مهر
    انصار نیوز
    جهان نیوز
    نادر گنجی
    نو اندیش
    نوسازی
    الف
    واژگون
    بسیج جهانی
    رایگاه
    قاسم
    شیعه
    قدس
    خدمت
    عصر ایران
    این روزها
    دریچه

    رهپویان وصال
    تابناک
    این روز
    تیک نیوز
    عیاران
    دیدار
    گل آقا
    موج
    واحد مرکزی
    رسا
    شانا
    خبرنگاران
    اسراء
    پانا
    آفتاب
    نوروز
    ایرنا
    برنا
    بولتون
    قطره
    جامعه
    majlese8
    hawzah
    jameeh
    mellat.majlis
    parlemaneh8
    partosokhan
    مستقل
    عدالتخواهی
    نقطه
    انصار حزب الله
    تدوین مطالعات
    اصولگرایان
    شریف


    >>لوگوی دوستان<<


    >>لیست تمام یادداشت ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >> پیوندهای روزانه <<